Ciekawostki z branży reklamowej

„A kiedy oni wyciągną do mnie rękę po reklamę?”. Większość osób, które mają kanał na YouTube lub konto w mediach społecznościowych, zastanawiała się, jak spieniężyć bloga. Jak można przekształcić lojalnych, aktywnych odwiedzających Twoją stronę w konkretne i realne pieniądze?

Omówmy 4 sposoby, dzięki którym możesz zarabiać na reklamie na swoim blogu.

Bezpośrednia współpraca z reklamodawcą

Bezpośredni kontakt to najlepszy sposób na nawiązanie kontaktu z reklamodawcą. Po osiągnięciu pięciu tysięcy subskrybentów możesz od razu liczyć na oferty reklamowe lub szukać klientów, wysyłając im ofertę promocyjną, która zawiera Twoje statystyki i cennik.

Reklama może być natywna (rekomendacja niewymagająca zakupu, dołączona do treści) lub bezpośrednia (najlepiej z oznaczeniem „Sponsoring” i hashtagami ). Publikacje sponsorowane mogą być opłacane w formie barteru lub stałej kwoty, gdy współpracują bezpośrednio z reklamodawcą. Mali reklamodawcy często uważają, że barter jest korzystniejszy niż tradycyjne metody płatności, ponieważ łatwiej jest płacić blogerom za ich pracę na rzecz produktu lub usługi. Ta opcja jest do przyjęcia dla blogerów o ograniczonym zasięgu. Należy również dysponować dużą ilością towarów lub usług – tak jak w przypadku blogów podróżniczych, które zgadzają się na barter nawet z milionami klientów.

Możesz liczyć na większe zarobki, jeśli Twoi odbiorcy będą aktywniej śledzić życie konta. Bloger mikroinfluencer, który ma 50 tys. obserwujących, może liczyć na wynagrodzenie w wysokości ok. 1 tys. zł za post reklamowy. Wraz ze wzrostem liczby subskrybentów ustalona kwota może wzrosnąć.

Reklamodawca zazwyczaj nie stawia żadnych wymagań co do jakości lub ilości leadów, które są pozyskiwane w ramach bezpośredniej współpracy. Małym reklamodawcom zależy na zwiększeniu świadomości marki. Często proszą o szczere opinie na temat swoich produktów i usług, ale nie mają wpływu na treść. W przypadku dużego klienta będziesz musiał koordynować tekst, obrazy i filmy, aby chronić reputację marki.

Brak wskaźników może doprowadzić do spadku dochodów na Twoim koncie. Pieniądze z reklam są łatwe do zdobycia i nie ma znaczenia, czy zaangażowanie odbiorców spada. W rezultacie coraz więcej reklam jest integrowanych z planami treści, co powoduje utratę ich natywności i zmniejszenie zasięgu. Blogerzy mogą stracić kontrakty reklamowe i lojalną publiczność.

Reklamodawcy doszli do wniosku, że współpraca z blogerami za stałą stawkę nie jest opłacalna finansowo. W badaniu przeprowadzonym przez znaną firmę, 85% respondentów przyznało, że miało negatywne doświadczenia z blogerami. Szefowie marketingu twierdzą, że 25% dużych firm z branży FMCG poniosło straty w wysokości od 100 000 do 250 000 zł w wyniku negatywnych doświadczeń z influencerami.

Bezpośrednia współpraca ma jeszcze jeden problem: nie ma żadnych gwarancji po obu stronach. Reklamodawca nie może zapłacić blogerowi za reklamę na jego blogu ani za pozyskanie nowych czytelników. Lepiej jest podpisać umowę z klientem-reklamodawcą, aby chronić siebie. O ile duże marki zawsze podpisują umowę przed rozpoczęciem integracji, o tyle mali klienci będą musieli zawierać osobne umowy dla każdego reklamodawcy. Negocjacje mogą być czasochłonne i nerwowe, ponieważ każda ze stron stara się chronić swoje interesy.

sms15
Author: sms15

Możesz również polubić

Dodaj komentarz