Porady dla blogerów

Niektórzy reklamodawcy mogą nie być w stanie zidentyfikować odbiorców wysokiej jakości. Wielu klientów woli współpracować z agencjami blogerów, niż poświęcać czas na poszukiwanie blogerów w celu udanej integracji.

Agencje działają jako pośrednicy i przejmują zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz produkcję kreatywną. Współpracują z klientami w celu przygotowania briefu, określenia celów i pożądanych rezultatów, wyboru odpowiednich blogerów i zarządzania procesem tworzenia treści. Agencja przejmuje również całą odpowiedzialność za zawieranie umów z blogerami, klientami i komunikację z nimi. Agencje mogą współpracować z blogerami, którzy są zbyt duzi, by klient mógł do nich dotrzeć. Nie wszyscy reklamodawcy będą współpracować z agencjami i przekazywać 30% prowizji kierownikowi kampanii. Prowizja dla blogerów, którzy są milionerami, może sięgać kilkuset tysięcy zł.

Co agencje mogą zrobić, aby przynieść korzyści blogerom?

Do monitorowania nowych blogerów wykorzystuje się systemy monitoringu. Menedżerowie agencji kontaktują się z potencjalnymi influencerami, oferując im specjalne warunki lub ucząc, jak korzystać z bloga, aby go rozwinąć i uczynić dochodowym. Niektóre agencje mają własny system szkoleniowy, np. akademię treści. Agencje agregują również reklamodawców i blogerów, co oznacza, że klienci, którzy pracują za pośrednictwem agencji, mają dostęp do najważniejszych marek.

Jakie są wady współpracy z reklamodawcami za pośrednictwem agenta?

Ta agencja łączy wielu blogerów, którzy mogą przegrać z konkurencją. W przypadku niektórych marek obowiązują ograniczenia reklamowe. Naruszenie ich może skutkować zwiększeniem przychodów lub karami. Współpraca z blogerami o dużym zasięgu: od 200 000 subskrybentów. Współpraca z reklamodawcą musi być jasno określona.

Giełda blogów

Inną opcją jest giełda blogów. Giełda działa jako gwarancja uczciwości, monitoruje i rozstrzyga spory, pobiera pieniądze z Twojego konta i przekazuje je blogerowi na podstawie wyników pracy. Do giełdy można dołączyć, mając 1-1,5 mln subskrybentów.

Platforma wymiany pozwala reklamodawcom wyszukiwać blogerów według tematyki, oglądalności i zaangażowania. Bloger może złożyć potencjalnemu klientowi propozycję kampanii reklamowej. Dzięki filtrowi tematycznemu może on filtrować je zgodnie z własnymi wymaganiami. Reklamodawca nie może się z nim osobiście skontaktować, ponieważ wszystkie informacje są zapisywane w sieci TOR. Nie ma kontroli nad tworzeniem treści. Jeśli współpraca przebiegnie pomyślnie, możesz skontaktować się z klientem bezpośrednio, bez pośrednika.

Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, współpracując z giełdą?

Sprawdź warunki oferowane przez agregatora. Od blogerów pobiera się 15% prowizji za pośrednictwo w wymianie.
Pamiętaj, aby dokładnie przeczytać warunki moderacji. Każda giełda ma swoje własne kryteria sprawdzania aktywności bloga i zaangażowania odbiorców. Dostęp do ofert reklamodawców można uzyskać dopiero po moderacji.

Oblicz stawki dla różnych formatów reklam. Aby pozyskać innych blogerów, giełda proponuje obniżenie ceny o 10%. Obniża to wartość pracy blogerów.
Ważne są warunki wypłat. Pieniądze można wypłacić tylko wtedy, gdy stan konta jest większy niż 1000 zł.

sms15
Author: sms15

Możesz również polubić

Dodaj komentarz